sobota, 21 marca 2009

Zupa-krem z porem w roli głównej

Może i w Walii już byliśmy z tym naszym widelcem, ale nie zdążyłam się wyrobić z tym przepisem...i on tak za mną chodził i chodził, a że kilka porów jeszcze mi się w lodówce ostało to postanowiłam je zupkowo wykorzystać. A natchnienie przyszło do mnie z tej stronki.



Moja wersja przepisu
Składniki na 4 porcje po 250ml
  • 350g posiekanego pora
  • 100g posiekanej cebuli
  • 100g startego sera mozzarella 10%
  • 25g masła
  • 8g mąki pszennej
  • ok.750 ml bulionu (u mnie z 2 kostek)
  • 75ml śmietany kremówki 38%
  • 1 łyżeczka musztardy
  • przyprawy: gałka muszkatołowa, pieprz ziołowy (inne wedle uznania)
Dodatkowo
  • grzanki w kosteczkę
  • natka pietruszki
Sposób przygotowania

Masło roztapiamy na patelni i podduszamy na nim cebulę ok. 5 minut. Dodajemy posiekanego pora. Dusimy ok. 15 minut od czasu do czasu mieszając. Oprószamy mąką. Całość przekładamy do garnka z bulionem i gotujemy kolejne 15 minut, po czym miksujemy w blenderze. Zupę-krem ponownie stawiamy na średnim ogniu i dodajemy ser, kremówkę oraz musztardę, mieszamy aby ser się rozpuścił. Doprawiamy. Przed podaniem dekorujemy natką pietruszki i małymi grzankami.

Kaloryczność oraz wartości odżywcze

Jedna porcja to 208 kcal, a w tym 10g białka, 15g tłuszczu oraz 8g węglowodanów.

Kliknij na obrazku aby powiększyć



Smacznego!


2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Lubię takie zupki :). Są świetne, a najlepsze te grzanki :). Mniam!

Agata Chmielewska (Kurczak) pisze...

wiesz, ze kremy to coś dla mnie ;)