niedziela, 5 kwietnia 2009

Tajska zupka...z krewetkami

Na tę tajską zupkę według Magdaleny Stużyńskiej czaiłam się od dawna, a raczej bardzo dawna, bo przepis pochodzi z październikowego wydania Claudii Twój Poradnik z roku 2004:) No ale w końcu zrobiłam - oczywiście nie obeszło się bez drobnych zmian, pewnych składników mi brakowało, więc skorzystałam z zamienników, no i dodałam krewetki, których u Magdy nie znajdziecie. Ale zupka i tak pyszna wyszła.



Składniki na ok.2 litry zupy

  • 1 litr wody
  • 2 kostki rosołowe
  • 500g mrożonki warzywnej z brokułem, marchewką, kukurydzą, papryką, zielonym groszkiem itp.
  • 100g fasolki szparagowej
  • 1 pomidor, bez skórki, posiekany
  • 3 łyżeczki przecieru pomidorowego
  • czosnek granulowany (w oryginale 2 ząbki)
  • chili w proszku (w oryginale 2 papryczki chili)
  • imbir w proszku (w oryginale kawałek świeżego, pocięty na cieniutkie plasterki)
  • kartonik mleczka kokosowego (200g)
  • 50g wiórków kokosowych
  • dodatkowo dałam 2 płaskie łyżeczki przyprawy azjatyckiej, aby lekko zaostrzyć smak, bo bałam się przesadzić z chili
  • 350g przelanych wrzątkiem mrożonych krewetek (oczywiście można pominąć)
Sposób przygotowania

Z kostek rosołowych i warzyw gotujemy wywar. Dodajemy posiekanego pomidora oraz krewetki. Przyprawiamy imbirem, czosnkiem, chili, przyprawą azjatycką. Dodajemy przecier pomidorowy i chwilę podgrzewamy. Do lekko ostudzonej zupy wlewamy mleczko kokosowe oraz wrzucamy wiórki kokosowe.

Kaloryczność oraz wartości odżywcze

100ml zupy to 65 kcal, a w tym 4,6g białka, 3,6g tłuszczu oraz 3,3g węglowodanów.

Kliknij na obrazku aby powiększyć

Smacznego!

Brak komentarzy: