piątek, 2 kwietnia 2010

Knedle z owocami z ciasta serowego

Domowe knedle chodziły za mną już od jakiegoś czasu. I w końcu się doczekały. Przepis wynalazłam u edysi79. Jak zapewne widzicie po nazwie - są to knedle serowe, a ja do tej pory myślałam, że jeśli knedle to z ziemniaków. Miła odmiana. A wersję z ziemniakami też zapewne zrobię przy najbliższej okazji.



Składniki na 24 sztuki
  • 500 g białego mielonego sera (dałam twaróg półtłusty)
  • 2 jajka
  • ok.1,5 szklanki mąki pszennej (ewentualnie trochę do podsypania, jeśli ciasto za bardzo się lepi)
  • spora szczypta soli
  • 4 łyżki stopionego masła
  • owoce: brzoskwinie z puszki, świeże truskawki, duże śliwki
Dodatkowo
  • stopione masło + cukier + cynamon do polania

Sposób przygotowania

Do miski włożyć ser, jajka, mąkę, sól, wlać roztopione masło i zagnieść gładkie, nie lepiące się do miski i rąk ciasto. Miskę przykryć folią i odstawić do lodówki na co najmniej 2 godziny. Ciasto podzielić na 24 części. Z każdej uformować kulkę, rozpłaszczyć na placuszek, na środku ułożyć truskawkę lub ćwiartkę śliwki albo brzoskwini, zlepić w kulkę. Kłaść na talerzu posypanym mąką. Knedle wrzucać do osolonego wrzątku i gotować ok. 5 minut od wypłynięcia. Podawać np. polane masłem z bułką tartą i posypane cukrem, albo ze śmietaną. U nas polane stopionym masłem z dodatkiem cynamonu i cukru.


Smacznego!

2 komentarze:

asieja pisze...

uwielbiam domowe knedle
najbardziej ze śliwkami :-)

Parleta pisze...

Knedle z owocami, lepszych nie ma!