poniedziałek, 1 marca 2010

Masa cukrowa plastyczna (z glukozą)

Przepis wypróbowany z forum CinCin - warto zajrzeć, bo sporo tam ciekawych pomysłów na dekoracje z tejże masy. Masa jest bardzo dobra w obróbce, rzeczywiście plastyczna. Nie miałam większych kłopotów z jej zrobieniem i przełożeniem na tort. Jak widać na załączonym zdjęciu tort został z wierzchu pokryty kremem czekoladowym lekko maślanym, a masa cukrowa jest biała, gdyż nie dawałam żadnych barwników spożywczych (jeśli już to poleca się te w paście, nie w płynie bo mogą rozrzedzić masę)...mimo to masa ładnie pokryła tort i kolor kremu nie był widoczny.



Składniki - zdecydowanie wystarcza na biszkopt pieczony w tortownicy 25 cm + dekoracje np. kwiatki, wstążeczki

  • ok. 400 g cukru pudru (przesiać i dodawać partiami, bo możemy nie wykorzystać całego; ja zużyłam ok.300g, bo masa ładnie dała się formować)
  • 50 g glukozy w proszku
  • 2 łyżeczki żelatyny
  • 35 ml wody
  • ewent. kilka kropli aromatu (ja dodałam rumowy)
Żelatynę rozpuszczamy w 35 ml zimnej wody i zostawiamy na ok. 5 minut, aby napęczniała (w tym momencie dodałam aromat). Następnie podgrzewamy i rozpuszczamy najlepiej w kąpieli wodnej, bo nie może nam się to zagotować! Zestawiamy z ognia i dodajemy glukozę oraz partiami cukier puder. Wyrabiamy elastyczną i plastyczną masę, podsypując cukrem pudrem. Wyrobioną masę rozwałkowujemy dość cienko i nakładamy na przygotowany (najlepiej przesmarowany po wierzchu jakąś maślaną masą) tort. Dociskamy palcami i wyrównujemy, aby masa ładnie przylegała do powierzchni tortu. Resztki zbędnej masy odkrawamy i wycinamy dowolne dekoracje, np. tasiemkę oplatającą cały torcik. U mnie sporo masy jeszcze zostało więc zawinęłam ją w woreczek foliowy i przechowuję w lodówce na inną okazję.

Polecam do wypróbowania!

Brak komentarzy: