sobota, 20 lutego 2010

Tortille z wędliną, papryką i czerwoną fasolką w roli nadzienia

Sobotni obiad na szybko, bo bardziej miałam ochotę na odpoczynek niż stanie przy garnkach...w lodówce znalazłam 4 strąki papryki, była jeszcze jakaś wędlinka i w zamyśle zrodził mi się pomysł na leczo. Pokroiłam papryki, podsmażyłam mięsko z cebulką. A potem znalazłam ostry sos do tacos, dodałam. Do tego kilka przypraw, choć nie za wiele, bo sos nie tylko z nazwy był ostry:) I powstała nowa wizja obiadu - nadzienie prawie gotowe bulgotało sobie na kuchni, a ja w drugim garnku przygotowywałam pomidorowy sos. Teraz przyszła pora na wygrzebanie opakowania z 4 dużymi tortillami, zawołanie Połówka, aby starł trochę sera...i można było zawijać. I wyszło pysznie:)



Składniki
  • 4 duże gotowe tortille
  • 4 strąki kolorowej papryki
  • czerwona cebula
  • kilkanaście plasterków wędliny (mix polędwicy sopockiej i kiełbaski krakowskiej)
  • puszka czerwonej fasoli
  • słoiczek gotowej salsy do tacos (wersja ostra)
  • 2 łyżki ketchupu
  • olej do podsmażenia

Sos pomidorowy
  • puszka pomidorów siekanych
  • suszona bazylia
  • sól
  • cukier
  • czosnek granulowany
  • łyżka oliwy
  • kilka łyżek wody
Dodatkowo
  • starty ser cheddar do posypania
Sposób przygotowania

Na rozgrzanym oleju podsmażamy posiekaną cebulę i pociętą w małe kawałki wędlinę. Dodajemy pokrojone w większe kwadraty papryki. Dusimy do miękkości kilkanaście minut. Dodajemy odsączoną i przepłukaną fasolkę z puszki i sos do tacos. Mieszamy, ewentualnie doprawiamy (ja doprawiłam ketchupem, bo daniu brakowało lekkiej słodkości). Trzymamy jeszcze kilka minut na małym ogniu. W rondlu zagotowujemy kilka łyżek wody z puszką pomidorów i oliwą. Doprawiamy solą, czosnkiem, cukrem, dodajemy zioła. Całość mieszamy i pozostawiamy na małym ogniu na ok. 20 minut, aby sos odparował i nieco zgęstniał. Kiedy wszystko mamy już gotowe, zabieramy się za zawijanie. Na każdą tortillę rozkładamy porcję nadzienia i układamy w formie do zapiekania. Całość polewamy sosem pomidorowym i posypujemy startym serem. Zapiekamy ok. 15-20 minut w temp. 180 st. C, aż ser ładnie się roztopi i lekko zrumieni.

Smacznego!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Na takie dania to ja mam smaka codziennie :)