piątek, 19 lutego 2010

Pizza hawajska

Z domowego piekarnika wychodziły już u nas różne pizze, ale nie trafiła się jeszcze wersja hawajska. Trzeba to zatem było nadrobić - i oto i ona...przepyszna, lekko słodkawa dzięki ananasowi i ziarnom kukurydzy, z chrupiącymi kawałkami wędliny i aromatyczną rozpływającą się mozzarellą. Polecam!



Przepis na ciasto i sos pomidorowy znajdziecie tutaj.

Dodatki - ilości wedle uznania
  • ananas z puszki, pocięty w większą kostkę
  • polędwica sopocka, pocięta na cienkie kwadraciki
  • kukurydza z puszki
  • 1 kulka mozzarelli (wystarcza na 1 blat), pocięta na długie paski
Na rozwałkowanym blacie drożdżowym rozsmarowujemy sos pomidorowy i obkładamy przygotowanymi dodatkami, oprócz sera. Pieczemy (najlepiej na kamieniu) w piekarniku rozgrzanym do 225 st. C przez ok. 20-25 minut. Po pierwszych 10 minutach na wierzchu pizzy rozkładamy mozzarellę, będzie wtedy rozpuszczona i ciągnąca, ale nie spieczona.

Smacznego!

4 komentarze:

asieja pisze...

ach, ananas i kukurydza.. to one najbardziej mi się kojarzą z pyszną hawajską pizzą

Sylvia F. pisze...

Tak samo jak Asiejce z pizzą hawajską kojarzy mi się kukurydza i ananasy :) i powiem, Ci że narobiłaś mi smaka tą pizzą....ehh...a tu tyle zajęć..może jednak się skuszę :) pozdrawiam.

reve82 pisze...

a ja Wam powiem, że mi ta hawajska bardzo zasmakowała..i przy najbliższym "pizzowaniu" na pewno zrobię....a kukurydza i ananas to stuprocentowo moje smaki:)

Kuna pisze...

Pizzę hawajską kojarzy każdy, nieczęsto podaje się pizzę z ananasem :)