piątek, 6 stycznia 2012

Puree z brokułów

Nowy Rok zatem i noworoczne postanowienia są...jedno z nich przypomina mi, by jeść więcej ryb. Zatem postarałam się o rybę. Ale co do takiej ryby podać? Nie chciałam żadnych ziemniaków, makaronów czy ryżu, bo to w końcu ryba ma królować na stole. Tym sposobem wynalazłam w sieci przepis na zielone puree, wytargałam z lodówki brokuła, a potem już jakoś poszło...trochę sera, trochę odchudzonego greckiego jogurtu, kilka przypraw i przepyszna zielona papka była gotowa. W sam raz do pieczonego pstrąga! 


Składniki na 3-4 porcje
  • pół główki brokuła
  • 50g startego żółtego sera
  • 3 łyżki jogurtu greckiego light
  • 2 ząbki czosnku
  • sól, pieprz
Brokuła podzielić na mniejsze kawałki i ugotować w osolonym wrzątku bądź na parze. Odcedzić i przelać zimną wodą. Przełożyć do malaksera i zmiksować wraz z czosnkiem na puree, dodać ser żółty, jogurt i doprawić, jeszcze chwilę wszystko zmiksować. Przełożyć do naczynia w którym podamy puree na stół i ewentualnie udekorować wiórkami sera.

Smacznego!

2 komentarze:

Milena pisze...

Jakie to musi być dobre ;)

bucek pisze...

Kilka razy robiłam już puree z kalafiora, takie brokułowe jeszcze przede mną. A zrobię na pewno!