środa, 2 grudnia 2009

Kurczak duszony z soczewicą

Słowami A. Agatstona autora Diety South Beach - "pożywna i szybka do przyrządzenia potrawa, która smakuje jakby gotowała się na wolnym ogniu godzinami". I rzeczywiście bardzo to smaczne wyszło...u mnie o konsystencji między gęstą zupą a potrawką. Nie wiem jak powinno być w oryginale, bo przepis nie został opatrzony zdjęciem. Zatem tą kwestię pozostawiam Waszemu gustowi. Ja - następnym razem - planuję podać to danie trochę gęstsze.


Składniki
(6 porcji)
  • 1 łyżka oliwy z oliwek
  • 1 mała cebula, drobno posiekana
  • 2 ząbki czosnku, przeciśnięte przez praskę
  • suszone oregano, bazylia
  • sól, świeżo zmielony pieprz
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • 450g piersi z kurczaka, pokrojonych w poprzek na plastry o grubości 1cm
  • 1 puszka (425g) soczewicy, odcedzonej - dałam 3/4 szklanki suchego ziarna soczewicy zielonej, które podgotowałam
  • 1 puszka (410g) pomidorów krojonych z sokiem - dałam 500g pomidorków cherry podduszonych, w połówkach bez skórek
  • 3/4 szkl. bulionu
  • 115g młodego szpinaku (4 szklanki)

Sposób przygotowania

Rozgrzać oliwę na średnim ogniu. Wrzucić cebulę, czosnek, przyprawy i zioła - smażyć ok. 4 minut od czasu do czasu mieszając. Domieszać przecier, soczewicę i pomidory - zalać bulionem i dalej całość dusić kilka minut. Według przepisu kurczaka również dorzucamy do całości i dusimy do miękkości. Ja natomiast przygotowane płaty doprawiłam przyprawami i ułożyłam w glinianym garnku. Do pomidorów z soczewicą domieszałam liście szpinaku i tak przygotowanym "sosem" zalałam kurczaka. Przykryłam i wstawiłam na 25 - 30 minut do piekarnika nagrzanego do 180 st. C. Podawałam gorące.

Smacznego!

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Pyszne!!!