czwartek, 3 grudnia 2009

Hummus

Odkąd poznałam ciecierzycę wiedziałam, że to właśnie z niej robi się tą pastę, jednakże jakoś tak się nie złożyło, abym sama zabrała się za przygotowanie hummusu. Aż do teraz - i wiem że odkryłam coś pysznego. Zaraz po pierwszym razie zrobiłam go po raz drugi i to z podwójnej porcji, bo tak mi zasmakował. Hummus to dla mnie świetna przekąska w pracy, gdzie zjadam go na paskach kolorowej papryki. Polecam, jeśli ktoś jeszcze nie próbował.



Składniki (porcja na jedną miseczkę jak na zdjęciu)
  • 200g obranego z zewnętrznej łupiny, wcześniej ugotowanego ziarna ciecierzycy*
  • 3 łyżeczki tahini (pasty sezamowej - ze sklepu ze zdrową żywnością)
  • 3 ząbki czosnku - przeciśnięte przez praskę
  • sok z cytryny - do smaku
  • część wody z gotowania ciecierzycy
  • sól, pieprz do smaku

Sposób przygotowania

Ugotowane (ok.1,5h) i obrane ziarno ciecierzycy (uprzednio namoczonej przez noc) zmiksowałam z pozostałymi składnikami. Użyłam część wody z gotowania ciecierzycy, aby nadać paście odpowiednią konsystencję. Dekoracyjnie przyozdobiłam natką pietruszki i słodką papryką.

*Ponieważ ciecierzycę gotowałam w większej ilości - nie wiem dokładnie ile suchego ziarna przypada na te 200g ugotowanego.


Smacznego!

Brak komentarzy: